انجیر میوه بهشتی با خواص مغذی و طبی


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ : 18 / 1 / 1393
بازدید : 420
نویسنده : sharef zadeh

 درخت انجیر بومی آسیای غربی و کشورهای مدیترانه که به کشورهای سوریه، عربستان و فلسطین برده شده است.

درخت انجیر در نزد یونانیان مقدس بوده است، بطوریکه صادرات آن ممنوع و شاعران و اندیشمندان یونانی چون هومر، هرودوتوس و افلاطون این درخت را ستوده اند.

این درخت از زمان های قدیم وجود داشته است و برگ هایی پهن و به رنگ های سبز و زرد دارد و چون در مقابل سرما مقاومت ندارد، در مناطق معتدل و گرمسیری می روید.

انجیر میوه ای است که هر دو حالت خشک و تازه آن مفید و مغذی است. با وجود این که انجیر خشک در تمام طول سال در دسترس است، اما خیلی ها معتقدند جای طعم خوش و منحصربه فرد انجیر تازه را نمی گیرد.

امام رضا(ع) هشتمین امام شیعیان می فرماید: انجیر استخوان ها را که قوام بدن است استحکام می بخشد، مو را می رویاند، و درد را از بین می برد تا جایی که با وجود آن نیازی به دارو نیست.

* طب سنتی درباره ی خواص انجیر آورده است: این میوه گرم و تر است، تعریق بدن و ادرار را زیاد می کند، حرارت بدن را کاهش می دهد و چاق کننده است، جوشانده ی انجیر خشک برای سرما خوردگی مفید و غرغره آن برای گلو درد مفید است، برای درمان سوءهاضمه مفید است، مخلوط انجیر با عسل در تسکین زخم معده بسیار مفید و موجب از بین رفتن بوی بد دهان می شود، برای درمان آرتروز و درد مفاصل مخلوط شیر بز و انجیر سیاه التیام بخش است و سموم را از بدن خارج می کند.

همچنین در مورد دیگر خواص انجیر آورده شده برای کسانی که قند خونشان پایین می آید و احساس ضعف می کنند، مناسب است؛ زیرا قند آن به سرعت جذب روده کوچک می شود.

انجیر ضد سرطان است و بتاکاروتن و ویتامین c دارد، کم خوابی را کم می کند و برای کم خونی بخصوص فقر آهن بسیار مفید است. این میوه باعث کاهش فشارخون، چربی و اوره خون می شود.

این میوه بهشتی منبع بسیار خوبی برای فیبر غذایی است و نقش عمده ای در مدیریت و کنترل وزن ایفا می کند، فیبرها گرسنگی را به تأخیر می اندازند و در رژیم کاهش وزن جایگاه ویژه ای دارد.

پزشکان در گذشته یبوست را مادر بیماری ها می خواندند؛ بهترین داروی آزمایش شده برای این بیماری انجیر است، گوگرد موجود در انجیر باعث ازدیاد موها و در سلامت آن مفید است و از ریزش مو و شوره سر جلوگیری می کند.

انجیر برای تقویت حافظه مفید است و گنجاندن آن در برنامه غذایی زنان باردار به تقویت حافظه جنین کمک می کند ودر رفع درد و ورم لثه و سفید کردن دندان ها مؤثر است.

انجیر هم منبع خوبی از کلسیم و هم منبع خوبی از پتاسیم است، کلسیم سبب افزایش تراکم استخوان و پتاسیم، دفع کلسیم از طریق ادرار را کاهش می دهد؛ از این رو انجیر یکی از بهترین میوه ها برای افزایش تراکم استخوان ها است.

این میوه التهابات تنفسی مانند ذات الریه، آسم و تنگی نفس را بهبود می بخشد. از جوشاندن انجیر در شیر، شربتی به دست می آید که نرم کننده سینه و معده بوده و غرغره آن، گلو را نرم می کند.

شربت انجیر مسکن گلو و سرفه بوده و ملین سبکی به شمار می رود، بنابراین برای تهیه آن پنج تا 10 عدد انجیر خشک را در مقداری آب بجوشانید تا آن که به حالت شربت درآید.

برای درمان ناراحتی های سینه حدود 20 گرم از خرما، عناب و انجیر خشک را با هم مخلوط کرده و آسیاب کرده، سپس این پودر را با یک لیتر آب جوشانده تا حجم آن به نصف برسد. از این جوشانده می توان به مقدار سه فنجان در روز مصرف کرد.

برای برطرف کردن سیاه سرفه، برونشیت و ذات الریه از قهوه انجیر استفاده کنید و برای درست کردن این قهوه، ابتدا انجیر را بو داده و سپس آن را آسیاب کنید تا به صورت پودر درآید.

* اثرات موضعی انجیر

شیره انجیر، میخچه، زگیل و آثار جلدی را از بین می برد.

همچنین اگر یک انجیر خشک را پخته و سپس به دو نیم تقسیم کنید و روی کورک یا دمل قرار دهید، بزودی آن را رسانده و رفع التهاب می کند.

توجه به نعمات خدادادی که پروردگار یکتا برای راحتی و سلامت بشر قرار داده است، مشوقی برای شکرگذاری هر چه بیشتر به درگاه احدیت است.




مطالب مرتبط با این پست :

می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








به وبلاگ من خوش آمدید

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان شعبه 2 روانشناسی و... و آدرس sina95.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 211
بازدید دیروز : 225
بازدید هفته : 909
بازدید ماه : 2532
بازدید کل : 1079193
تعداد مطالب : 2955
تعداد نظرات : 52
تعداد آنلاین : 1



RSS

Powered By
loxblog.Com